2020 - mina planer/mål

Hej!
Nu har jobbet börjat igen för min del, ledigheten slut. Det var 2 riktigt sköna veckor med sovmorgon, mys, promenader och godis! 
 
Nu är jag taggad på 2020! 
 
Som ni kanske vet så har jag kämpat av och till med ångest och trötthet de senaste två åren framförallt, och jag känner att året 2020 måste bli året då jag verkligen tar tag i det här och försöker göra vad jag kan för att minska på detta. Det finns flera saker som jag tror skulle kunna hjälpa.
 
Relationer:
- Jag vill bli bättre på att höra av mig och vara en engagerad kompis. De senaste åren har jag tyvärr inte prioriterat mina vänskapsrelationer och det har betalat sitt pris det senaste året måste jag säga. Det har gjort mig nedstämd, och jag har främst endast mig själv att skylla.
- Jag vill även vara mer engagerad och göra saker tillsammans med Chris. Vi behöver mer än bara "vardag" för det är helt enkelt inte särskilt kul. Vi måste börja ha kul ihop igen!
 
Arbete:
- På jobbet behöver jag ha lite mer självförtroende - lite mer "go". Inte vara rädd för att störa, eller "jag gör det sedan". Vara gör't!
 
Hälsa: 
- Börja träna igen. Har skrivit in mig på Nordic Wellness nu, och börjat träna lite redan. Det är ju så kul, jag älskar att röra på mig! Efter att ha börja läsa "Hjärnstark" av Anders Hansen är jag ännu mer peppad. Tänk att motion kan göra så stor skillnad för minnet, ångest, koncentration och stresshantering!
- Ge mig själv mer egentid. Jag får i princip aldrig vara hemma ensam. Därför tänker jag skapa ett andra "hem" i gästuset och se till att vara där, helt själv, då och då. Det är ett litet projekt som jag tänker ta tag i ganska snart!
- Yoga/Meditera mera. Det gör sååå stor skillnad för mitt mående.
 
Fritid:
- Mindre skärmtid, mer kreativitet. Oavsett om det är att gå runt och pyssla hemma, rita, måla en vägg, odla...göra mer än att scrolla i telefonen.
- Odla mer! Jag vill gärna odla åtminstone tomater och potatis så att vi kan spara och förvara in på hösten!
 
Övrigt:
- Jag har bestämt mig att sluta äta kött. Än så länge är jag i en "nedtrappningsfas" då vi fortfarande har kött i frysen som jag kommer att äta upp tillsammans med familjen, men utöver det är det slut. Har inte bestämt mig angående fisk ännu, så det kommer jag att äta ett litet tag framöver i alla fall. Annars är det slut med köttätande för min del. Det har legat i bakhuvudet i flera år, men nu är jag redo. Det känns liksom inte rätt längre.
 
Så, nu hoppas jag att mitt 2020 blir som jag önskar, det handlar ju en hel del om att befästa detta och tro på lagen om attraktion! Jag är så taggad! Detta ska bli ett grymt bra år!