den här tisdagen då

hej! idag har jag haft en bra dag på jobbet, städat kontoret, varit på gymnasiebesök, haft enskilda samtal med några elever. blivit bjuden på lunch också, pyttipanna.gott! och! bokat in tid för nyckelöverlämnande till vårt hus. iiih, det närmar sig!
 
var så velig efter jobbet med hur jag ville göra med träningen. tränar nästan alltid tisdagar. var inbokad på x-fit men kände mig lite osugen. löpning? jo lite sugen. men x-fit lockade trots allt i bakhuvudet. chris övertalade mig att gå på x-fiten och ge den nya instruktören en chans, så det gjorde jag till slut. det var kul! lite annorlunda upplägg än henriks, och kände mig lite underskattad, men det gick bra. 
 
nu har jag ätit en stor portion stekt torsk, blomkål och ärtsås, jag har duschat och sitter här med en katt i knäet. mysigt :)
 
 

att göra i höst (bucketlist for autumn)

 
1. göra pumpalatte en regnruskig morgon, eller kylig eftermiddag efter en långpromenad i skogen.
 
2. gå ut på långpromenad varje söndag. oavsett väder.
 
3. cykla till jobbet minst två gånger i veckan.
 
4. träna minst 3 gånger i veckan. gärna utomhus 1 gång.
 
5. plocka äpplen och göra äppelpaj.
 
 
6. baka kanelbullar.
 
7. inreda med hösttema.
 
8. ta foton på lövens skiftande färger. notera hur de förändras från dag till dag, vecka till vecka.
 
9. besöka malmö och thess och johan!
 
10. äta smörstekt svamp på toast
 
11. sortera och rensa ut, städa och hålla i ordning så gott jag kan inför flytten.
 
 
12. göra yoga minst 2 gånger i veckan för att stretcha muslkerna och öka stabilitet och flexibilitet i kroppen.
 
13. bocka av något nytt på "måsta göras" listan varje dag.
 
14. äta mat som är i säsong nu, till exempel fikon, pumpa, squash, kål, äpplen, skaldjur, gröna löv, svamp, makrill, betor, vitlök. se mer här
 
15. praktisera mera mindfullness igen. hitta tillbaka till den inre friden och tilltron.
 
16. göra hemgjord granola och experimentera med olika smaksättningar. åh tänk kanel, ingefära och kardemumma, perfekta höstsmaker.
 
 
17. starta varje dag med positiva tankar. 90% av de tankar du tänker idag är desamma som du tänkte igår. ju fler positiva tankar du kan generera idag, desto fler kommer du tänka imorgon, och dagen därpå, och dagen därpå...
 
18. avsluta varje dag med att tänka på 5 saker som varit bra med dagen och 5 saker som jag är  tacksam för.
 
19. prova något nytt varje vecka. träning, recept, arbetsmetod, ommöblering...spelar ingen roll. bara jag gör något nytt.
 
20. skriva ut och ha denna lista i min kalender så jag inte glömmer.
 
 
things to do this autumn. i'm excited for the season!
 
 
 
 

dimma