Drömmar

Vad drömmer jag om en tisdag i februari?
 
1. Att resa utomlands. Helst själv. Typ Lanzarote - för det behöver inte vara spännande eller utvecklande. Behöver bara få egentid att vila, strosa, höra havets brus, äta middag i lugn och ro, läsa böcker och yoga. Sen vill jag gärna resa med Chris någonstans, barnfritt. Sen vill jag gärna resa med barnen också - ja ni ser ju. Men vi ska ju i alla fall till Köpenhamn i maj med familjen och Chris föräldrar, det blir kul!
 
2. Att få undervisa i mitt absoluta favoritämne på högskolan - lingvistik. Älskar att grotta ner mig i språkhistoria, språkuppbyggnad, språksociologi, dialekter....ja, jag tror att jag hade gillat att göra det.
 
3. Att hela familjen skulle gilla all den underbara nyttiga maten som jag gillar, haha! Smoothies, chiapuddingar, nyttiga och goda sallader. Ja, jag hade tyckt det var roligt om vi alla gillade att vara hälsosamma och prioritera bra kost och motion. Med det sagt betyder det inte att man inte får äta onyttigt ibland. Men mer nyttigt än onyttigt liksom.
 
 
 
Nu är det sista veckan innan sportlovet. Vi ska till England onsdag-söndag vecka 8. Det blir också trevligt. Alltid skönt att komma hemifrån litegrann. Jag skulle vilja bli färdig med sovrummet innan dess men det känns inte som det kommer bli så, hehe. I eftermiddag ska jag på gymmet, sedan iväg och köpa en ny resväska och sen hem och laga mat. 
En helt vanlig dag med andra ord :)