Våren är här!

Vi har verkligen haft underbart väder de senaste veckorna! Sol och värme. Nu är träden så där härligt grönskimrande som de bara kan vara på våren. Vitsippor överallt, påskliljor som blommar. Jag älskar det!
 
Vi har försökt vara ute och promenera en del. Jobbat en del på huset, men de bilderna har jag på kameran och har inte laddat in dem ännu.
 
Sitter och lyssnar på Jon Henrik Fjällgren och drömmer mig bort till berg och skog. 
 
 
Bonnie var hos veterinären i tisdags och kastrerades, så hon får inte gå ut nu på en vecka, till hennes stora förtret.
Men tur att hon kan njuta av livet ändå när alla vill kela med henne. Hon är verkligen en kelig katt!
 
Jag äter fortfarande mycket vegetarisk, men ska med handen på hjärtat säga att det har varit svårare än jag trodde. Dels för att hitta en stor variation av maträtter som hela familjen vill äta (inte så kul att alltid ge barnen korv liksom) och för att jag själv saknat kött....tyvärr. MEN jag försöker verkligen att hålla kötträtterna till ett par i veckan, och nån fiskrätt. Så det blir väl ungefär varannan dag. Bättre än kött varje dag i alla fall. 
 
Igår hände STOR sak i våra liv. Det beslutades med mycket glädje men även med en del vemod...
Vi skrev nämligen på papper för ett husköp i Genevad. Så mycket olika anledningar, men framförallt för närheten till mina föräldrar och att det blir enklare med barnen. Det blir flytt i augusti och jag sörjer att behöva lämna Marbäck bakom mig, men gläds åt att bo så nära familjen (granne med mamma till och med!). 
 
Det blir en härlig sista sommar i Marbäck, sen blir det att "move on" som man säger :)