Höst

Det var ett tag sedan jag skrev något nu. Jag har haft fullt upp med jobb och barn. Jag fattar inte var människor får så mycket energi ifrån. Ibland känner jag mig helt dränerad och liksom urlakad.
 
Jag hade influensan för en vecka sedan ungefär, och dras fortfarande med hosta. Blev frisk förra måndagen, men var så trött hela förra veckan att jag somnade vid 8 varje kväll när jag nattade barnen. Har inte haft någon som helst aptit och varit alltjämt seg. Nu börjar jag få tillbaka lite kraft och känner mig lite mer levande igen.
 
 
Jag är lite bitter att jag har varit sjuk under den vackraste perioden av hösten, många träd har hunnit tappa sina löv redan. Det var veckan när jag var sjuk som de lyste som bäst med sina färger, innan allt ramlade till marken. Men luften ute triggar bara igång hostan, så jag får snällt stanna inne och låta lungorna vila. 
 
I eftermiddag och ikväll blir att dett handla och städa. Jag är så frustrerad över att huset alltid är stökigt, klottrigt och smutsigt. Det får liksom aldrig vara fint! Våra barn är helt galna, snälla säg att vi inte är ensamma om detta?
 
I helgen fick jag och Chris i alla fall 24 timmars barnfritt vilket var gudasänt. Vi röjde i källaren, städade pannan, rensade leksaker, dammsög, torkade av gammalt sot från hyllor och grejer. Det var behövligt. Sedan åt vi sushi och spelade WoW tillsammans och behöver inte bry oss om nattningar eller bråk om tandborstning eller behöva fixa frukost åt en för evigt matilsken tvååring. Så skönt, verkligen. Jag älskar dem, men de är minsann en prövning ibland...(ofta).
 
Jag har fixat nya vinterdäck till min bil, Chris har jobbintervju på onsdag och det är löning på fredag. Nice! 
 
Hoppas ni som läser slipper influensan och andra höst/vintersjukdomar. Må ni vara friska!