Godmorgon!

I mitt förra inlägg lät det nästan som att jag tyckte det är hemskt jobbigt att vara förälder, och ja, ibland är det det. Men jag tror mycket handlar om mitt egna mående och vilken inställning jag har. Igår hade jag en otroligt mysig stund med Leo, medans jag lagade mat. Han satt med på köksbänken, vi lekte med en boll, skrattade och hade kul istället för att bråka. Det ÄR tufft med viljestarka två åringar, särskilt när man själv inte mår bra, hostar och har ont. Men det går att vända blad, byta inställning och vara mer positiv.
 
Livet ska ju vara bra och roligt! Och viktigast av allt. Barnen har bara EN barndom, vi får bara en chans att njuta av barnen som de är, här och nu, idag. Vi får bara en chans att ge dem en barndom som de kan se tillbaka på och minnas med värme och glädje. Den barndomen innehåller INTE en mamma som skäller, är arg, bara stirrar i mobilen och som inte tar sig tid. 
 
Nog om det. Jag ser fram emot helgen nu, det ska regna och vara dåligt väder, men kanske kan vi åka till biblioteket, eller åka och bada på badhuset. Nästa vecka får Chris veta om han får jobbet som han sökt, så vi håller tummarna. 
 
Jag är så sugen på att måla om i sovrummet, fixa och ordna där. Vi funderar på att göra om det till ett gemensamt sovrum för pojkarna. Leo sover oftast nätter igenom nu (fast jag är fortfarande väldigt fäst vid att sova tillsammans med barnen för det är såå mysigt). Men man kan ju göra iordning, sedan kan barnen komma in till oss om de vaknar på natten. Tror det kan bli bra! 
 
Ikväll tänkte jag städa lite och halloweenpynta! Så mycket jag hinner i alla fall :) Bonnie ska till veterinären för sin andra vaccinspruta. Japp, det var väl det. Försöker helt enkelt få ordning på livet och allt!