Mitt i veckan - closer to the weekend

Jag jobbar ju 75% nu, fördelat över veckans 5 arbetsdagar. Slutar runt 14.30-15.00 varje dag. Det är så skönt att komma hem lite tidigare! Dagarna har redan börjat bli liiiite ljusare på eftermiddagarna nu, och jag längtar tills slutet av februari/början av mars när det är ljust fram tills 18.00 i alla fall. Jag längtar uuut. 
 
Visst kan jag gå ut nu också, men har så låg motivation.
 
Jag har haft ganska dåligt mående den senaste tiden, psykiskt. Stress, nedstämdhet osv. Det värsta är väl att jag känner att det går ut över barnen. Dåligt tålamod, höjd röst, alldeles för reaktiv istället för proaktiv och responsiv.  Jag behöver egentligen vara ute mycket mer, naturen läker själen.
 
Ett sätt är ju att pälsa på mig och bara gå en liten tur på lunchrasten. Det får bli ett mål för resten av januari. Vi strävar också efter att öka intaget av frukt och grönt,  för att återfå lite energi. Självklart njuter jag fortfarande av det goda.
 
Jag håller dessutom på att sluta amma lilleman nu. Det känns som att det börjar bli dags, jag är redo och det är nog han också. Han har inte ammat alls de senaste 3 dagarna förutom en gång eftersom mina bröst blev så fulla med mjölk, haha. Hade aldrig det bekymret när Noah skulle sluta amma, faktiskt. Förhoppningsvis ger det med sig ganska snart.
 
Snart är det helg och det ser jag fram emot. Har inga planer, ska bara njuta av ledighet. Försöka gå ut en del, kanske ta en promenad vid Ön. Vill ut i skogen mer!