Back to work

Började jobba denna veckan igen, efter sex veckors semester. Det har varit en bra sommar, men som vanligt går tiden för fort. 
 
Jag jobbar lite med mitt mående just nu. Går runt med ångest ganska ofta och en stresskänsla som inte riktigt vill släppa taget. Jag har svårt att slappna av och njuta i nuet. Jag försöker ta ett steg tillbaka och få en överblick av vad som ligger bakom, men hinner liksom inte stanna upp ordentligt. Jag älskar min familj, men när jag är hemma går det i 150%. Särskilt Leo är ett ganska high need child som kräver mycket tålamod och uppmärksamhet. Ger man inte det så blir det många frustrerande situationer. Tur ändå att han är lätt att hålla nöjd på det viset, men det ger inte mycket tid för annat.
(skrevs 2019-08-14)
 
Och på något sätt känner jag mig "disconnected" och det är nog det som ger mig allra mest dåligt mående. Jag går liksom på autopilot, och känner mig inte riktigt där. Jag är inte in tune med mig själv eller med någon annan. Jag känner mig avskärmad. That's it! Men gud. Ibland behöver man bara stanna, tänka och rota runt lite i sitt inre. Det tog några dagar (stycket ovanför skrev jag för nån vecka sedan) men nu föll det på plats. Jag behöver alltså hitta strategier för att få connection både med mig själv och med andra igen. Det är i relationen med andra och mig själv jag blomstrar. 
 
Step two begins...