Veckans

Veckans bästa: Att ha fått vara med familj och vänner och att jag har två så fina pojkar. Shirley var här lördag-onsdag och det är alltid mysigt. Noah tycker om sin farmor så mycket och frågar efter henne och sin farfar ofta. Chris har fått stanna hemma från sitt andra jobb ett par kvällar och det har varit mysigt att umgås lite mer nu när han jobbar ganska mycket igen. I går var jag och pojkarna hos James och Helene. Vi har nästan lite lördagstradition att träffas och äta middag tillsammans på lördagar.
 
Veckans sämsta: Leo blev magsjuk i lördags förra veckan och spydde ner hela sängen, mig och golven. Han var kräksjuk under lördagen och lite av söndagen men blev sedan bättre. Ingen feber eller så. Sedan blev ju jag sjuk under måndagskvällen. Tre gånger fick jag springa på toa och spy, men sedan var det över på tisdagen. I onsdags höll vi Noah hemma för det går på förskolan också. Usch. Är så trött på alla sjukdomar nu!
 
Veckans insikt: Amningen har verkligen tagit mycket på mig, mer än jag trodde. Vägde mig häromdagen och det var inte höga siffror! Jag har ändå väldigt stor aptit tycker jag och äter ganska mycket! Men har ingen muskelmassa överhuvudtaget. Så nu är det att börja träna igen. Bara enkel, lätt styrketräning, bygga upp en basstyrka, framförallt i mage, rygg och ben. Axlar och armar. Och att äta mer!
 
Veckans önskan: Ibland önskar jag attvi hade städhjälp. Så skönt det hade varit att slippa göra det där trista med städningen som att dammsuga, skura golv, skura toalett, handfat osv. Det känns ibland som att jag inte gör annat än att städa här hemma!
 
Veckans Leo: Han har börjat att vända sigfrån rygg till mage, prick hela tiden. Det tar bara några sekunder. Sedan ligger han där och verkligen pressar upp sig med armarna och kämpar som attans för att försöka få upp rumpan och stå på alla fyra. Det lär inte dröja så länge tror jag innan han drar iväg. Han kasar redan runder en massa på golvet när han försöker, dock inte riktigt med vilje, men han hamnar överallt!
 
Veckans Noah: Så snäll och go, han bara finner sig i det mesta. Har lekt så bra själv nu när vi inte träffat så mycket andra barn. Han leker med sina bilar, cyklar runt på sin trehjuling, bygger tågbana och bankar på saker, haha. Han har velat krama och pussa sin lillebror massor, men lillebror är inte helt hundra på det än. Och till och med när mamma (jag) skäller på honom för helt orationella saker behåller han lugnet. Fina, kloka barn.