Snart jul

 
 
Just nu är det fullt upp med massor av julaktiviteter och vi har en liten 3,5 åring som nästan spricker av längtan efter jul och tomten och julklappar. Förra veckan var vi på julfest på öppna förskolan, där vi dansade runt granen, träffade tomten, åt julmat och lekte massor. I helgen tog vi fram och klädde granen tillsammans med Julia och Helene och idag är det julfest på förskolan. 
 
Noah och kompisen Rasmus träffar tomten.
 
Noah vägrar att ha på sig några tomtekläder, men tycker det är väldigt roligt med allt julstök. Själv är jag sugen på att baka fler lussekatter, men det känns lite onödigt när vi ska till England i övermorgon. Kanske kan vi baka där, hos farmor och farfar till helgen istället 😊
 
Jag över mig på att hitta tillbaka till mindfulness, koppla bort och koppla av. Jag vet att min stressnivå är lite för hög, och behöver påminna mig om att andas, vara i nuet och njuta av stunden. Jag ser fram emot ett par veckors ledighet med familjen, och ska verkligen försöka att bara njuta. 
 
Det märks att barnen blir lite överväldigade av allt kring julen, de har närmre till gråt, söker mer närhet och vill ha trygghet. Det är roligt med jul, men samtidigt kan det bli ganska mycket, tror jag.
 
 
Idag har jag tänkt att jag verkligen ska försöka komma ut på promenad om jag kan. Jag behöver ut i naturen för att varva ned ordentligt. Vi får se vad jag hinner. Vi är ju inne på årets mörkaste vecka och just nu blir det ju mörkt så himla tidigt, redan vid 15.00 börjar det liksom skymma. Det har blivit många eftermiddagar framför TV:n de senaste veckorna tyvärr. Återigen - det ska bli skönt med ledighet så vi kan komma ut mer på dagarna tillsammans. I England finns det en lekpark i närheten som vi kan gå till, det är bra 😁
 
Efter jullovet går jag upp i tid på jobbet, så jag kommer att jobba 75%. Det blir en extra dag i veckan, så jag kommer jobba 5/5 dagar, 8.00-14.30. Skönt med kortare dagar. Två av dagarna kommer jag dock fortsätta jobba till 16.30 med restaurangens administration. Det kommer bli bra!