Veckan som gått

Efter många veckor med 30 graders värme, sol och bad tog det så slut förra veckan. Dagen i Haverdal och dagen efter var de sista riktigt heta dagarna, sedan blev det svalare väder som har kantats med åska och regn. Natten mellan torsdag och fredag hade vi ett så kraftigt åskväder att till och med jag blev rädd. Jag är normalt inte rädd för åska, men strömmen gick och det blixtrade typ hela tiden i 1½ timme!
 
Efter det har det inte varit så mycket varmare än 20 grader de flesta dagar. Vissa så kalla som 15 grader. Snacka om skillnad.
Fick min beställning från Matsmart.se där man kan köpa varor som inte kommer säljas i butik för 50-90% billigare än annars. Fyllde på godis och snacksförrådet, haha.
 
Det härliga med det svalare vädret är att vi har kunnat gå ut på promenader igen :)
 
Och i måndags började Noah på förskolan igen. Tycker lite synd om honom då alla hans vänner som han har lekt med har börjat på stora avdelningen. Det är han och en annan tjej i samma ålder som är kvar, sedan är det bara massa små ettåringar och tvååringar. Han frågar efter kompisarna,men verkar ändå ha haft kul när jag hämtat honom.
 
Igår var vi på Liseberg med mamma. Åh, Noah tyckte det var så spännande och kul! Han åkte massor med karuseller och åt glass och var i himmelriket!
 
I slutet av dagen blev han såklart jättetrött och hade svårt att fokusera. Det blev lite gnälligt så vi gick därifrån vid 20.00. Noah somnade efter 5 minuter i bilen, hehe. Trött kille.
 
Idag harvi varit hemma. Pappa fick komma hit och hjälpa mig laga kranen i köket. Eller ja, sätta dit en ny som jag köpte igår på IKEA då den gamla gick sönder i förrgår. Och så tog vattnet i brunnen slut idag. Så vi har typ inget vatten. Hela sommaren, och nu så...
 
Tur att vi ska resa iväg imorgon så brunnen kanske hinner fyllas på lite under tiden vi är iväg. Vi åker till Röstånga camping och ska vara där tills söndag. Ska bli mysigt :)