Från snö till 20 grader på 10 dagar

För lite mindre än två veckor sedan hade vi den här dagen. Det snöade riktigt rejält och på bara några timmar fick vi nästan 10 cm. Efter en hel dag var det närmare 20-25 cm djup snö. Leo blev till en lite snögubbe i vagnen efter en halvtimmes utevistelse ;)) Chris blev orolig att vi skulle bli insnöade då vi skulle resa ner till Köpenhamn för att flyga till England dagen efter. Därför åkte vi till Köpenhamn på kvällen istället och sov över på Clarion hotell på Kastrup.

Noah var så glad över att äntligen få åka tåg. Han hade längtat i flera dagar eftersom vi pratat om resan, att vi skulle åka tåg och flygplan för att hälsa på farmor och farfar. Han fick en "biljett" av konduktören och tyckte det var jätteroligt. Lilla sötnos. Leo chillade mest i vagnen på vägen ner.

Rummet på hotellet var stort och fint och med utsikt över Öresund. Frukosten var också jättebra, men man inser hur mycket av vår mat som innehåkker mjölk när man inte äter hemma. Ostar, kex, smör, yoghurt, mjölk, äggröra med mjölk i, muffins, croissanter, osv osv...allt innehåller mjölk. Där fanns sojamjölk som ersättning, men det kan jag ju inte heller dricka hehe. Men jag hittade i alla fall gröt, frukt, ägg, och kaffe ;)

Flygresan gick bra även om det var lite svettigt att ta sig igenom säkerthetskontrollen med två barn, en vagn och fyra handbagage... Men det gick ändå bra. När vi kom fram och mötte farfar bytte Noah genast språk från svenska till engelska och sa "trains!" och pekade på tågen. Gulle.
På kvällen åkte jag och Shirley till affären för att handla blöjor och lite annat som behövdes för vår vecka hos dem. Det var regn och sol och vi fick se en väldigt vacker regnbåge över Tesco's parkering.

Veckan i England bjöd på mycket regn, men också mycket god mat, trevligt sällskap och några solglimtar. Chris syster med familj kom för att hälsa på, vi träffade Chris morfar och "mormor", andra släktingar och många vänner. Synd på vädret bara, särskilt för Noahs skull. Allt var så blött och lerigt. Men men, påskliljorna blommade och våren var på G. Det var grönare än i Sverige i alla fall :)

När vi kom hem igen (efter en lååång och jobbig resa på grund av trötta föräldrar och trötta barn) däckade alla och det var skönt att sova i sin egen säng igen! Dagen efter lekte Noah så mycket med sina leksaker. Han lekte non-stop mest hela torsdagen.

På fredagen åkte vi till öppna förskolan på förmiddagen och på eftermiddagen träffade vi Helene och Julia.
Vi gick på promenad ner till sjön och njöt av solen.

I lördags åkte jag hem till mamma och Micke för att fira Mickes födelsedag som var i torsdags. Vi fikade och gick sedan ut i trädgården en liten stund. Snödropparna och krokusen blommar för fullt.

Och sedan kom söndagen - igår! Bam! Våren bjöd på sommarvärme, fågelkvitter och allt annat underbart.
Vi spenderade nästan hela dagen utomhus, grillade korv, promenerade på gamla golfbanan, och bara njööt av att vintern verkar ha gett upp och gett plats för lite värme, sol och möjlighet att gå utanför dörren utan stora, tjocka kläder. Jag får så mycket energi varje år när våren kommer. Det är väl naturligt gissar jag, det händer nästan alla ;) Noah och Julia verkade sannerligen glada över att kunna springa fritt utan att frysa och utan overaller. Nu ser vi fram emot en härlig vår!