this week

Första arbetsveckan efter föräldraledigheten är alltså gjord! Blandade känslor. Å ena sidan är det skönt att få vara någon annan än bara "mamma", å andra sidan skulle jag nog hellre vara "mamma" hela dagarna ett tag till. Det känns i maggropen när man lämnar denna lilla sötnos gråtandes. Även om det har gått bra både på förskolan och hos mamma.
 
Har återigen börjat läsa mer om nära föräldraskap, och hur man kan kommunicera med barn (och även vuxna för den delen) på ett sätt som styrker och bekräftar barnets värde och självkänsla. Genom att få en medvetenhet om att alla människor agerar utifrån att tillgodose olika behov kan man undvika bedrövande konflikter. Spännande tycker jag, och mycket tänkvärt.
 
Morgonen när man kör genom alla fält och skogar för att lämna lillen hos sin mormor och man måste stanna flera gånger för att fota det otroliga ljuset. Magiskt.
 
Och så den lediga fredagen när man kunde promenera ut till korna och säga hej. 
 
Tänker och funderar en hel del på massor av olika saker. Har tränat en gång denna veckan. Det är 1 gång mer på vecka än jag gjort de senaste ca 10 veckorna. Det kändes bra och jag hade träningsvärk i 2 dagar, trots att jag bara på gymmet i en halvtimme.
 
Imorgon ska vi fiska med våra grannar, och sen är det måndag igen. Livet tuffar på :)