Plötsligt är det sommar.

Och så helt plötsligt en dag så inser man att det nu är sommar. Bara två och en halv månad kvar på föräldraledigheten. Det känns ganska trist om jag ska vara ärlig. Det gäller verkligen att tillvara på de här sista veckorna. För 11 veckor går fort. Men jag ska i alla fall inte gå tillbaka på heltid. Jag har dessutom en del semesterdagar...har inte bestämt mig om jag ska ha semester i sommar och spara på föräldradagarna, eller tvärtom. Vad är bäst?
 
Igår var lite av en fixardag, fast egentligen är väl de flesta dagar det när man bor i hus. Städade lite, tvättade, bokförde, klippte gräset. Hann ändå med att sitta ute en hel del och mysa i värmen. Andas in den varma luften och känna doften av grönskan. Det är grönskan vid den här tiden på året som är så slående vacker. Så full av klorofyll och liv. Idag känner jag mig både lugn och stressad. Lugn i detta nu, jag är tillfreds med dagen, men stressad över att dagarna går så fort. Jag vill liksom bara stanna här, nu i maj, kunna stoppa tiden lite och andas. Men det är väl därför man mediterar. Det ska jag göra ikväll :)
 
#1 - - Mamma:

Underbara barn, vilka blåa ögon. Älskar <3