min vardag och sånt som händer blåbär, ekologiskt, plocka, skog, terapi

Blåbär

Varmt maj och varmt juni har resulterat i massor av blåbär i skogarna! Idag var jag, Helene, Julia och Noah ute i 3,5 timme och plockade blåbär och promenerade. 1 mil fick vi ihop och en liter blåbär. Ska ut imorgon igen tänkte jag. Det finns väldigt mycket att plocka. Jag ska försöka plocka så mycket jag kan!
 
Idag är en bättre dag. Fick sova till 8.30 och Noah har trots få tupplurer varit på mysigt humör. Han gillar definitivt att vara utomhus hundra gånger bättre än att vara inomhus. Det gör faktiskt jag med. Idag har vädret varit ganska skönt, inte för varmt och inte kallt. Skulle vilja vara ute lite till, men känner mig ganska trött nu. Min kropp är verkligen inte i form. Jag hoppas att jag kan få till en träningsrutin som varar snart för jag måste ta tag i det här!