torekov

idag åkte jag med mark och hans mamma och syster till torekov. vi stannade aldrig i båstad eftersom där är så himla mycket folk nu. i torekov tittade vi lite på hamnen, åt en lunch och gick en väldigt liten runda. där är så mysigt. något jag längtar efter att få tillbaka efter födseln är att kunna gå på promenader igen. många veckor nu har jag inte kunnat gå några längre sträckor alls. 
 
hade jag orkat så hade vi kunnat promenera mycket mer nere i torekov. bara att vandra runt kusten och bland de mysiga husen är terapi.
 
trevliga små fiskrestauranger är det gott om. vi stannade till på hamnkrogen för vår lunch.
 
jag tog en fisksoppa som var god. dock hade jag inte lagt i färsk rödlök i en soppa, men resten var super. serverades med en varm baguette.
 
mark åt räkor med sallad och aioli. mycket goda räkor var det. tyvärr var allt lite väl dyrt kan jag tycka, de hade ingen lunchmeny, men det var gott så inget fel på maten. 
 
havsbris och stockrosor, små butiker och gulliga små hus. ja, torekov är allt väl värt ett besök. 
 
efter turen i skåne åkte vi tillbaka till halmstad. jag styrde mot riccardos värld där vi åt en varsin stor glass. jag tog choklad och valnöt/maple. så gott! är fortfarande mätt och det var snart 4 timmar sedan, hehe. det blir lätt kvällsmat ikväll. är sugen på att fixa lite hemma, men vet inte riktigt vad! ska kolla lite inredningsinspiration så jag får lite idéer nu!