matvraket

god middag allihop! jag tog mig en skön sovmorgon idag, kunde för en gångs skull somna om efter att chris hade åkt till jobbet strax innan 7. vaknade klockan 9. perfekt! känner att sömnbehovet är något större just nu. är ganska trött och har behövt sova en stund på förmiddagen om jag gått upp runt 7-tiden på morgonen. något annat som ökat är definitivt behovet av mat! jag äter mest hela tiden. är småhungrig jämt.
äter gärna minst varannan timme, så det blir en del små mål under dagen. igår åt jag det här till lunch.
två fullkornsmackor med ett stekt ägg och en halv mosad avokado. den andra halvan av avokadon hade jag redan ätit till frukost i en grön, skön smoothie. till mellanmål åt jag en skål fil med diverse på. på eftermiddagen åt jag nästan en hel ananas + en burk kvarg med jordnötssmör, och till middag blev det pepparbiff med smörstekta champinjoner och spenat. sedan tills kvällsmål blev det mer ananas(!) med en halv banan. haha. men kroppen behöver ju ladda så det är bara att hänga på ;-)
 
idag har jag hunnit käka fil med massor av nötter och frukt på, havrefras, en nektarin och en liten skiva bröd. ska alldeles snart ner på stan och äta lunch med helene. foglossningen är inte så illa idag, så man får passa på!