mina favoriter 2013

har funderat på det där med årsresumé, men man kan ju faktiskt gå tillbaka i bloggen och läsa vad jag gjort. däremot tänkte jag lyfta mina absoluta favoriter från år 2013. vad jag uppskattat allra mest, vad jag har varit med om som varit extra speciellt.
 
 
jag gick en superfin promenad med mamma och benjie i januari. detta minne betyder lite extra för mig eftersom benjie inte finns mer. han var en så fin, snäll och mysig hund, som tyvärr blev sjuk i augusti och jag kommer alltid minnas denna dagen som var magisk på många sätt. han sprang runt i snön, solen var på väg ner och det var så fint alltihop.
 
 
 
den absoluta favoriten från februari var resan till egypten med chris och hans föräldrar. att dessutom resa längs med nilen och se alla fantastiska kulturarv var för mig mycket mer värt än att ligga på stranden i sharm-el-sheik. inte för att det är något fel med det alls, men jag avgudar historia och den här resan gav mig så otroligt mycket av det <3
 
 
en annan mycket fin dag var i maj då vi åkte ner till malmö för att besöka therese och johan. två fina vänner som dessutom kommer till oss på besök nu på nyår! therese är en av mina brudtärnor och hon är en mycket nära vän, en av de få jag känner jag kan vara helt ärlig och öppen med.
 
 
i maj for jag även till ästad gård för att hitta på bus med min klass. vi skulle snart vara alldeles nyfärska studie- och yrkesvägledare. den här klassen alltså. känns konstigt att säga "klass" egentligen, men vi var som en klass. en fin klass, så underbara människor och goda på alla sätt och vis. känner alltid ett visst sting i hjärtat när jag tänker på att vi aldrig mer kommer ha metodikdagar i varberg.
 
 
åh den här bilden tycker jag så mycket om. en bild från juni då jag och min kärlek var nere på stan, njöt av en varsin italiensk klass och shopping. vår relation har utvecklats så mycket under 2013. vi har lärt oss mer än någonsin om varandra, vi har lärt oss att acceptera och kompromissa med våra olikheter. vi har vuxit som par och det känns så bra!
 
 
sommaren levererade och en dag gick jag och chris ner till hallonbusken och plockade otroliga massor hallon. sommaren som var så fin gick mig tyvärr förbi, för jag hade annat i sinnet. ledsamt kan tyckas, och det gjorde mig ganska ledsen, men nu i efterhand så inser jag att jag behövde det. det var en del av min personliga resa jag gjort det här året.
 
 
det som jag faktiskt uppskattade allra mest med sommaren var att jag fick en del egentid. jag fick tid att träna på morgonen, något jag insett är min favorittid på dagen att träna. jag åt en herrans massa goda sallader och fick upp ögonen för den fantastiskaosten halloumi. hur kan jag ha levt utan detta så länge?
 
 
ett par fisketurer nere på oxhultasjön med min pappa fick också plats under sommarmånaderna. barndomsminnen och återknytning till pappa har varit värdefullt för mig. 
 
 
åh, mamma och micke gifte sig i augusti. 16 år tillsammans och denna dagen var alldeles speciell. att ni alltid, alltid, alltid funnits för mig, oavsett vad jag hittat på för dumheter, gör att ni är de finaste människorna jag vet. jag hoppas att ni vet det. 
 
 
i oktober tog jag med mig chris till den blå planet i köpenhamn. en försenad födelsedagspresent som blev otroligt uppskattad. en särskilt minnesvärd dag <3
 
 
i november påbörjades provningen av bröllopsklänningar och jag hade en heldag med mina allra underbaraste brudtärnor. åh, och imorgon ska jag faktiskt bestämma klänning! pirrigt!
 
 
och som ni redan vet var min jul full av lyckokänslor. mycket på grund av att jag under 2013 lyckats tämja och tystna mina demoner, jag har kommit till ro med mig själv, jag har vaknat upp från en dvala. jag känner mig gladare nu än på länge och jag ser verkligen fram emot 2014. 
 
2013 har varit fylld av både glädje och ångest, ensamhet och mycket gott sällskap, men framförallt en vilja att utvecklas, röra sig framåt och må bättre. oavsett vad 2014 bringar, så hoppas jag att det också leder till utveckling, glädje, kärlek och välmående.
 
Gott Nytt År!