Kondition, vad är det?

Jävlar anamma, vad träningen vad jobbig! Pallrade mig till "Step Intervall" och tack gode gud att det var styrketräning emellan konditionsvarven för annars hade jag säkert kolat vippen mitt på golvet där i mitten av alltihop. Det hela började med att jag, mitt klantarsle, satte stepbrädan på ett snäpp för högt. Töntig som man är vill man inte böja sig ner och börja mecka med det mitt bland alla dansande, vältränade tjejer när man dessutom står precis mitt emot instruktören. Så jag väntar till styrkan. Vid det laget (15 min in i passet) är jag redan såpass utmattad att jag flåsar som en hund i 40 graders värme. Men jag kämpar på, och passar på att ändra brädan. Resten av passet känns som om jag har astma, och benen ville liksom inte hänga med efter 30 minuter.

Kom hem och tröstade mig med en fantastisk kycklingsallad och en påse godis. Jag var duktig trots allt. Och jag tror bestämt att jag måste jobba lite på den icke-existerande konditionen. Chop chop!

#1 - - Thess:

Haha fy fan! Känner igen mig där från förr när man tränade på SATS - damn vad alla ska orka så mkt! Och man själv är mest en flåsande fisk hahaha. Kämpa på iaf! Grymt jobbat!