Tentaångest

Imorgon har vi tenta i karriärsteorier och samtalsmetodik. Jag har inte alls pluggat mycket och börjar känna ångesten. Vi får ha med oss böcker till tentan, och detta är nog en av anledningarna till att jag inte har pluggat som jag borde. Min svaga sida är att jag alltid tror att allt löser sig. Jag stressar nästan aldrig över plugget.

Idag sålde jag min bil, vilket är en stor lättnad. Nu är jag av med den kostnaden och slipper tänka på det något mer. Bilar är ett rent åbäke om man inte har tillräckligt med pengar. Det är det i och för sig om man har pengar också. De går alltid sönder, de behöver servas, det ska bytas däck och det ska besiktigas och skattas och lagas. Det är bara jobbigt att ha bil om man bor i en stad. Då kan man lika gärna åka kollektivt. :)

Önska mig lycka till imorgon - jag lär behöva det!


Min katt behöver banta....