Writing

Skrivandet. Jag känner varje dag ett behov av att skriva. Tankar, funderingar, minnen, och allt annat som ploppar upp - idéer, fantasier. Men ändå skriver jag sällan numera. I tonåren skrev jag mycket, och var faktiskt ganska bra på det (fick i alla fall mvg på alla svenskprov som involverade skrivande).
 
Bloggen har väl varit ett sätt att skriva, men på något sätt är den begränsande. Jag begränsas av rädsla för vad andra ska tycka om det jag skriver, jag begränsas av tankar på hur en blogg "ska" vara. Samtidigt är det mer givande att skriva när jag vet att någon kommer att läsa. Att endast skriva för mig själv självdör nästan jämt. Då förlorar skrivandet ett syfte, i alla fall för mig.
 
Så nu tänker jag: strunta i vad "folk" tycker. Strunta i hur en blogg "ska" vara, jag har ändå bara typ 5 läsare, så vad spelar det för roll. Det är inte direkt så att jag siktar på att få en stor blogg eller vlogg. Jag bloggar och vloggar för att det är kul att dela med sig, framförallt till vänner och familj och som minne för mig själv.
 
Då kan jag också dela med mig av mina tankar och mitt skrivande. Om det nu blir av :)