20190131

Godkväll sista dagen i januari 2019! Klockan är inte ens 22.00 och jag funderar starkt på att gå och lägga mig. Har så otroligt svårt att komma upp på morgonen just nu och i morse försov jag mig med en halvtimme. Låter inte så farligt kanske, men när en ska iväg med två små barn så blir en halvtimme plötsligt väldigt mycket. Morgonen slutade i gråt såklart, och dagen också.
 
Vi har två trötta, förkylda och växande barn som utvecklas mycket för tillfället = mycket känslor och snabba svängar.
 
Leo är i sitt sista språng nu och har väldigt nära till ilska och gråt. Han slåss, kastar saker, kastar sig själv, ja helt galen blir han när affekten tar över.
 
Jag jobbar hårt på att återta mitt lågaffektiva bemötande mot båda barnen. Det är enligt mig det bästa sättet att hantera känsloutbrott. Det går ändå inte att prata, skrika, hota, mota när de är i det läget. Det eldar liksom bara på en redan blossande eld.
 
Nu ska jag går ett varv i huset, packa grejer inför morgonen och plocka upp lite. <- bästa tipset för en harmonisk vardag. Fixa så mycket som möjligt på kvällen så att morgonen flyter på.
 
Gonatt!
#1 - - Anonym:

Haha, om jag är uppe till 22 har jag varit uppe sent! Är inte ens uppe så länge på helgen🙈😂