Long time no see

Hej! Det var ett litet tag sedan jag skrev nu och det beror främst på att jag har börjat vlogga! Jag vill fortfarande ha kvar bloggen, men den har hamnat lite vid sidan om nu när jag fått upp intresset för att filma, redigera och sådär. Tycker det är ganska kul, och det är lättare att dela med sig av vår vardag genom film faktiskt!
 
Här är länken till min youtube-kanal om det är någon som skulle tycka det var kul att titta.
 
 
Igår fyllde vår lilla stjärna Leo ett år. Alltså, ett år?!! Hur gick det så fort? Haha min standardfras nuförtiden.
Tänk vad stor han har hunnit bli ändå. En stor kille i liten kropp.
Vi höll det välidgt lugnt här hemma med lite god mat, en present och lite hemmagjord tårta (som smakade blä hehe). Men han var nöjd med den sjungande leksaken. Den här lilla personen älskar musik och gestikulerar redan till barnvisorna. Han sjunger också ibland och kan sjunga med i några toner till blinka lilla stjärna och imse vimse spindel. Inte orden, men melodin :)
 
Ord som han kan är: Mamma, titta, tittut.
Mat han gillar är: frukt, frukt, frukt. En och annan gryta som har svänger ihop. Burkmat ibland. Han är lite kräsen den här lille ;)
Lekar han gillar: Att sjunga, leka med djurfigurer, pussel, läsa böcker, stapla klossar och burkar, spela instrument, köra med tåg och bilar, bada, krypa i gräset, plocka hallon, tömma diskmaskinen, tömma torktumlaren....ja han finner glädje i ganska mycket!
 
Leo är en riktig mysis som gärna kramas, pussas och gosar och det är såååå mysigt! Han är verkligen en liten solstråle med stor vilja, stora känslor och massor av kärlek.
 
Idag var vi på inskolningssamtal och imorgon börjar inskolningen på riktigt. Det känns lite ledsamt att Leo ska börja förskolan redan, precis vid 1 år. Jag hade så gärna velat vara hemma i åtminstone 3-4 månader till, men det funkar tyvärr inte för oss så det måste bli såhär. Jag kommer i alla fall inte att jobba heltid nu, utan går tillbaka på 50% till att börja med.
 
Nu ska jag fortsätta redigera lite film, men ska verkligen försöka bli lite mer aktiv här på bloggen igen!