November

Ah..November. Ingen månad som jag direkt har några starka känslor för. Jag varken ogillar eller gillar den. November känns mest som en transportsträcka tills.....ADVENT! Wie! Äntligen är det Adventshelgen! Det ska bli så mysigt att pynta och göra julfint här hemma!
 
Jag har vloggat litegrann i November - HÄR hittar du min kanal på youtube. Just nu står det still litegrann eftersom jag dels inte har mer plats på datorn/externa hårddisken för materialet och dels för att det tar ungerfär 24 timmar för mig att ladda upp en video med vårt extremt usla internet. Och då kan man inte använda nätet till något annat så det blir ju lite besvärligt om man säger så.
 
Förhoppningsvis får jag en ny extern hårddisk snart, och vi står ju i processen att få fiber draget till huset (bless that day!). Då kanske jag får lite större glädje till både bloggen och vloggen igen. För det tar liksom lite glädje att allt ska ta så lång tid att få upp. Då känner jag liksom - äsch jag gör det en annan gång, och så blir det inte alls.
 
Det blev en del mysdagar, och Leo har verkligen utvecklat sin grovmotorik. Han går så mycket stadigare, och har börjat klättra överallt! 😱 Nu på senaste har han också börjat ta sig upp på köksstolarna...Det känns sådär! Noah var så mycket säkrare och stadigare i sin grovmotorik så jag har aldrig varit särskilt orolig när han klättrat upp på stolar och sådär (när han var mindre då), men Leo har inte riktigt lika bra koll på kroppen - han vill dock desto mer!
 
Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid vintern! Kylan! Jag har svårt att motivera mig till att gå ut. Jag har svårt att motivera mig att träna yoga på ett kallt golv. Kroppen lider därmed. Men ibland kommer vi ut. Alltför sällan dock. Skärpning!
 
 
 Barnens farmor och farfar var på besök en helg och jag blev bjuden på supermysig födelsedagsfrukost hemma hos Maria! Jag har knappt träffat några vänner alls i november då alla varit sjuka om varandra och livet bara tuffat på...Så det var verkligen behövligt att få en liten barnfri stund med vänner den där söndagsmorgonen!
 
Förra helgen blev Leo och Noah båda sjuka med feber och de tappade aptiten helt, ville bara äta frukt och var allmänt hängiga. Leo har verkat ha ganska ont i halsen, varit hes och sådär. Ett par nätter hade han till och med svårt att sova och grät och gnällde konstant. Men det är ju så svårt att veta vad som är fel egentligen. Magen? Halsen? Huvudet? Tänder?.... Ja, nu vet jag. Det var halsen, för nu har jag också åkt på det. Halsfluss...eller något liknande. Ont i halsen, feber, prickar på halsmandlarna, svullna körtlar. Ja....you name it.
 
Håll tummarna för snabbt tillfrisknande och en sjukdomsfri december! (och för att fiber kommer snart, snart, snart!!!)