Hitta tid för mig själv

Jag är en person med ett stort behov av egentid. Jag behöver få vara själv, ensam, få ta det lugnt, utan några måsten.
 
De senaste månaderna har jag dock inte lyckats få (skaffa?) mig så mycket egentid och jag känner verkligen hur det påverkar mitt mående. Jag är lättirriterad, lättstött, har nära till gråt, och jag känner mig framförallt konstant stressad. Har hela tiden huvudet fullt av saker jag "måste" göra. Jag hinner inte stanna upp och bara njuta av nuet.
 
Häromkvällen tog jag mig ut för att fota lite på Östra Stranden, men jag hann bara vara där i 15 minuter innan Chris ringde för at Leo hade vaknat och skrek som en galning för att inte jag var där. När jag väl kom hem hade han ätit en klämmis och somnat igen... 😏
 
Men jag börjar verkligen inse hur jag funkar och jag ska nog skaffa mig en ny yogamatta snart för när jag gör yoga mår jag bra. Naturen får mig att må bra, så jag ska börja gå fler promenader igen. Och prioritera! Vad är egentligen viktigt att göra just nu? Vad kan jag strunta i? Jag har lätt för att försöka göra för mycket och inte låta mig själv bara göra sånt som jag blir glad av. En typisk ovana bland kvinnor skulle jag gissa på...Vi har svårt att sitta still, låta andra jobba lite också och bara koppla av...inte konstigt många går in i väggen. Vi kan inte hålla på såhär.