Ute så mycket det bara går

Det så varmt att det är jobbigt att vara i trädgården. Gräset är alldeles torrt som fnöske, inte konstigt att det brinner på många platser i Sverige. Minsta lilla gnista kan sätta eld på gräs och buskar nu. Jag förstår inte hur folk kan vara så dumma att använda engångsgrillar eller försöka elda eller slänger cigarettfimpar på marken nu.
 
Men men...vi försöker vara ute mycket, nere vid vatten. Spenderar tid inomhus också för man får passa sig i solen, men gud ska bara veta att jag behöver tanka solljus om jag ska överleva den mörka vintern!
 
I måndags åkte vi till Östra stranden och hade picknick och badade. Noah tyckte det var så mysigt att Chris var med. Det är synd att Chris jobbar så mycket, för han hinner inte träffa pojkarna så ofta.
 
Igår mötte vi upp Helene och Julia vid Toftasjön och badade där med. Kände mig inte helt kry i kroppen igår, hade värk och var hängig, men tog en alvedon och sedan kände jag mig bättre. Har på känn att det var en lättare mjölkstockning då det gjorde ont i ena bröstet. När det gick över, gick även värken över.
 
Idag fick jag hjälpa till i restaurangen, och sedan var jag med mamma och Micke. Vi åkte till en sjö i Skogaby som var så fin och det var riktigt varmt i vattnet. Noah älskade det så mycket att han pratade om det i bilen på väg hem. På vägen hem såg jag också en älg, lite kul då en inte ser dem så ofta häromkring :)
 
Har haft en fin vecka än så länge. Nu ska vi ha en härlig helg också hoppas jag :) Sommaren fortsätter!