min vardag och sånt som händer, sånt som inspirerar mig bloggar, bloggar jag läser, blogs, link, love

4 of my favourite blogs

hittade saras blogg wilderness för cirka 1,5-2 år sedan och blev hooked direkt. kreativ, livsnjutande, och fantastiskt vacker tjej som bara bjussar på oändliga mängder inspiration. jag älskar hennes fotospråk och hon är en utav mina förebilder när det kommer till vardagsfotograferande. jag älskar också att teckna och sy, och hon får mig att vilja hitta tillbaka till det. jag ska försöka.
 
flora wiströms blogg har jag följt ganska länge, men har mer och mer börjat uppskatta den. hon har bloggat länge och harverkligen utvecklats som bloggare! vardagsinlägg blandas med mer genomtänkta inlägg om allt från livet som tonårstjej i stockholm till varför man bör överväga att bli vegetarian till feministiska frågor. hon varvar kreativa tips och inspiration med diskussionsfrågor där läsare uppmuntras att dela med sig och stötta varandra i olika frågor. 
 
tuva malmo driver bloggen med samma namn och skriver främst om mode, mat och träning - tre saker jag gillar. hennes stil liknar min egen och hennes foton är alltid fina och intressanta att se på. duktig på att fånga det enkla och det vardagliga och göra det bra. 
 
add simplicity drivs av jannice wikstrand och hon skriver om inredning och livstil med utgångspunkt i feng shui. så otroligt fascinerande och vackert. jannice ger allt från inspirationsbilder till feng shui tips och till och med feng shiu skola. jag gillar att "tänket" kring inredning och färg, textur, möblemang, material bör balansera för att det ska bli bra, och att hon faktiskt delar med sig av sin kunskap! 
 
four of my favorite blogs. there are many more good ones out there, but these i check daily for inspiration.