en fredag och en lördag

 
fredag kväll efter jobbet åkte vi ner till östra hamnen och fiskade lite plattfisk. jag fångade 4 st!! alla av dem var ganska små dock. helene, james och daniel var också med och jag och helene pratade om kommande lopp, löpning och träning mest. när det blev för kallt runt 20-tiden packade vi ihop och åkte hem.
 
 
på lördagen körde vi ner till malmö och bästa thess och johan! passerade många fina rapsfält på vägen.
 
 
vi kom fram cirka 13.00 och solen sken för glatta livet.
 
 
och blev bjudna på den här himlans goda vegetariska lasagnen! tusen tummar upp! 
 
thess gav mig och också massor av fina plagg som hon tänkt sälja på loppmarknad dagen därpå. alltså tack <3 visar kanske några av dem sen?!
 
 
efter lunchen promenerade vi in till stan. här är herrarna.
 
 
vår <3
 
 
så varmt och skönt och fint!
 
 
första stoppet var sci-fi bokhandeln dit thess och johan ville. spännande butik! men blev inget köp för oss.
 
 
efter lite shopping blev det fika stopp. köpte smoothie och cheesecake på barista, men kakan var under all kritik tyvärr. smoothien var dock god!
 
sedan bestämde vi oss för att gå hem ett slag igen innan det var dags för restaurangbesök.
 
 
älskade blommande träd. hur vackert är det inte?
 
 
såhär glad var jag över att kunna gå runt med bara ben i april!
 
 
efter lite uno spel och vila i thess och johans lägenhet tog vi oss alltså ut igen. middag på tapasrestaurangen la roche. 
 
 
"jag ska ta bild på all mat!" sade jag innan vi fick maten. det blev dock bara en bild och det var på chris räkor. men middagen var så jädrans god! massor med mat och smakrikt var det! tips tips om ni är i malmö alltså!
 
 
gick igenom parken på vägen hem efteråt där träden var upplysta. det var fint tyckte jag. mycket fin lördag måste jag säga!