Nyårsafton

Heeej, idag är det dagen vi ska reflektera över året som gått, fundera över vad som varit bra och vad som varit dåligt. Många bloggare gör en årsresumé, jag funderar på att göra detsamma i syfte att minnas och skriva ner vad som har varit bra och vad som har varit dåligt. Sedan ska jag fundera på vad jag kan göra 2010 för att det nya året ska bli så bra som möjligt!

Januari-April
-Jag fyllde 22 år och hade en liten SingStar fest här hemma hos oss
-Min kamera gick sönder efter att en katt slått ner den från bordet, beställde en ny
-Mycket plugg, promenader och fester
-Vår vän kom över från London
-Ännu mer plugg och fest
-Fick sommarjobb på First Camp Tylösand
-Tatuerade mig
-Åkte till Malmö och träffade några holländare
-Humöret gick upp och ner, men blev bättre ju närmare våren vi kom

Maj-Augusti
-Fick världens crush på Wolverine och gick och såg filmen 2 gånger på bio inom loppet av en vecka
-Njöt av försommaren och provade sushi för första gången i mitt liv, gott!
-Åkte till England för att hälsa på James familj en vecka och hade superskoj!
-Firade midsommar med pappa och 3 år tillsammans med älsklingen :)
-Hängde mycket med Maria och det gänget, särskilt för att passa på innan Maria åkte till USA för att vara borta ett helt år!
-Jobbade på First Camp Tylösand, fick många nya erfarenheter och en del nya vänner, otroligt glad för detta!
-Åkte ner till Malmö/Vellinge en helg för att hälsa på Thess som flyttat från Halmstad!

September-December
-Var på världens roligaste personalfest i början av september!
-Var på två kräftskivor och skolan började igen
-Började träna på Friskis&Svettis, ej dock tillräckligt regelbundet!
-Fick hem vår nya fina soffa
-Njöt av den ovanligt färgglada hösten
-Åkte till Ullared en lördag endast för att vända på klacken och köra hem vid synen av den kilometerlånga kön!
-Kämpade på med uppsatserna i skolan och hade inte tillräckligt med tid till att börja på C-uppsatsen
-Fick urinvägsinfektion och hade ständig hosta under nästa hela november
-Gjorde om i vardagsrummet, nya tapeter och möbler och nu trivs vi bättre än nånsin!
-James familj kom på besök på hans 30-års dag och han fick ett Wii i present!
-Har haft julmys hela december månad och dessutom fått en ny crush, den här gången på spelserien Assassin's Creed vilket lett till inköp av Xbox 360 Elite.

Summering och funderingar
Året har gått förvånansvärt fort! Humöret har pendlat upp och ner från dåliga månader till riktigt bra månader. Allra bäst mådde jag i slutet av juni och början av juli, för att sedan må sådär eftersom James var hemifrån så mycket. Jag har inte tränat så regelbundet som jag hade velat, har alltid kommit på dumma bortförklaringar
Jag har inte lyssnat på mig själv tillräckligt mycket och ibland gått och mått dåligt över saker som jag hade kunnat ta tag i. Därför ska mina nyårslöften bli att inte dra ut på saker, lyssna på mig själv och dessutom träna regelbundet, minst 2 gånger i veckan. Jag ska också bli bättre på att höra av mig till de som står mig nära, mina systrar och vänner. Det lovar jag.

Nu ska jag göra mig iordning för den kommande kvällen, pappa hämtar oss om en timme undefär (kan ju inte få upp dörrarna på bilen!)

Puss och Gott Nytt År alla!