min vardag och sånt som händer, tänkvärt föräldraliv, mammaliv, vardag

En dag som föräldraledig

Hej hej! Idag när vi vaknade hade vi väldigt mycket snö igen och det har snöat av och till hela dagen nästan.
Vi gick ut en sväng i förmiddags och lekte i snön. Noah ville kasta snöbollar, bygga snögubbe och åka pulka. Jag ville gå en promenad. Det blev lite av varje. Promenaden blev inte så lång, men rolig med massa bus!
 
På eftermiddagen åkte vi till öppna förskolan och träffade Josefine och Rasmus. Noah har saknat sin kompis de senaste veckorna när vi inte kunnat träffas på grund av förkylningar och annat, så de hade så roligt tillsammans. Vi var själva där, vilket var rätt mysigt också. Pojkarna fick leka fritt i hela lekrummet.
 
Annars har jag även hunnit med att städa lite, och rengöra ugnen. En tvätt hann jag också sätta igång. Livet som den förälder som är hemma är verkligen ett heltidsjobb. Jag tror inte folk inser det. Även om man fikar, träffar folk eller så, så måste man ju ändå alltid ha koll på och se efter barnen. Det är inte direkt samma sak som att fika utan barn...
 
Jag gillar livet som föräldraledig, det är mycket jobb, men det är ett roligt jobb!