Skåpsrensing

Denna månad har vi åkt på en oväntat stor utgift, och har därför bestämt oss för att köra en rejäl skåpsrensing när det kommer till mat. Blir nog en del annat bortrensat också skulle jag tro.
 
Vi har riktigt mycket mat liggande egentligen, det gäller ju bara att använda fantasin lite! Och vad gör det om man äter lite ensidigt ett tag?
 
Idag blev det någon slags moussaka liknande gratäng med lammfärs, lök, potatis och aubergine. Det blev massor över också så vi har lunch imorgon med.
 
Jag antar att om jag vill ha endast ett mål under 2018 så är det att rensa bort allt onödigt krafs. Sånt som bara ligger och skräpar. Få ordning och reda. Jag gillar ju det. Lite i taget dock så jag inte tar mig vatten över huvudet. Och nu när jag har använt upp mina presentkort jag fick över jul och födelsedag blir det köpstopp. Use it up, wear it out, make it do, or do without <3 Måste jag införskaffa något, så är det second hand i första hand som gäller!