Busy week

Ni vet hur det kan kännas när man har haft fullt hus och massor att göra och sedan blir det tomt när alla åker hem? Typ som Gyllene Tiders låt "när alla vännerna gått hem". Det känns ensamt och lite ledsamt. Men det går över ganska snabbt den känslan.
 
Chris föräldrar har varit här och vi har haft fullt upp men ändå inte. Vi har mest fokuserat på att umgås med varandra, låta Noah och Leo lära känna sina farföräldrar och vara ute och leka.
 
Noah är så kärvänlig och tillgiven, det är så härligt att se. Leo är inne i en period då han helst vill vara med mig hela tiden, men han är ju bara en liten bebis, så det är kanske inte så konstigt ;)
 
För övrigt älskar jag den nya vagnen jag köpt - Brio Smile. Enkel att styra, terrängvänlig, lätt att fälla ihop och lyfta in och ur bilen...ja allt jag vill ha i en vagn. Leo älskar att sova ute i vagnen. Tänk att två ungar kan vara så olika. Noah sov i vagnen, men bara om jag promenerade hela tiden. Helst ville han sova i bärselen jämt. Leo är tvärtom. Bärselen funkar, men helst vagnen.
 
Häromdagen gick jag på en långpromenad med pojkarna och när man har gått ett tag längs med cykelspåret in mot Simlångsdalen så är det som att tystnaden liksom kommer. Vägen hörs inte längre, allt är tyst. Bara vinden i träden, fåglarna...något enstaka ljud från en avlägsen gård...jag ställde mig där och tog in stillheten. Det var så skönt! Ibland behöver man andas tystnad och bara pusta ut. Promenaderna är så viktiga just nu när vi har det mörka vinterhalvåret. Jag är tacksam att vi har haft mindre regn de senaste veckorna. Snö och torrt väder passa ypperligt för promenader.
 
Passar på i allmänhet att vara ute mer. Tar ut Noah och Leo en timme eller så efter förskolan och när Noah är ledig går jag gärna ut med dem både på förmiddagen och eftermiddagen. Jag siktar på minst en timme om dagen. Ibland blir såklart mer, ibland mindre.
 
Nä, nu är det dags att snart hoppa i säng. Hoppas på att få sova gott :)