Vintervecka

En riktig kall vecka har vi haft upp tills idag. Minusgrader ner till -11 på nätterna och runt -2 på dagarna. Lätt pudersnö och is överallt. Vi har ändå gått ut varje dag i en timme ungefär och promenerat och lekt.
 
Men annars har vi myst inne och försökt hålla oss varma. Huset blir lätt kallt när det blir minusgrader ute.
 
Lyckades få lite fina bilder på Leo en av dagarna när solen sken också :) Han är så fin. Båda mina barn är så fina. Denna vecka har jag gått runt med ett tungt hjärta efter en hemsk artikel jag läste. Usch, var jag önskar att alla barn i världen fick ha en trygg, lycklig barndom utan att utsättas för hemskheter. Jag har blivit så känslig sedan jag fick barn - när jag läser om barn som råkar illa ut blir jag så berörd och ledsen. Kan inte fatta att det finns människor som vill skada små oskyldiga barn.
 
Idag var snön lite blötare och vi gick ut och byggde en fin snögubbe, åkte pulka, sparkade boll och "krattade" snö i 1,5 timme. På eftermiddagen handlade vi och åkte till öppna förskolan. Noah är en så snäll kille, jag är så stolt över honom. Igår och idag har allt känts väldigt lätt och varken Noah eller Leo har varit särskilt oroliga eller upprörda. En får vara tacksam för de dagar när allt rullar på. Jag är såklart alltid tacksam för våra dagar tillsammans, men vissa dagar känns tyngre än andra. Jag väljer dock att fokusera på de mer positiva dagarna. Jag älskar mina ungar så himla mycket <3
 
Nu har jag precis druckit en god kopp té, ätit den här frukten och fått en fin nyhet att en vän födde sin andra dotter idag. Jag är glad att det ändå finns så många fina föräldrar som älskar och tar hand om sina barn. De är ju trots allt en majoritet.