Tråkigt väder

Vi har haft väldigt tråkigt väder de senaste fem dagarna, och inte särskilt mycket lust och ork att gå ut.
 
Och jag försöker fota barnen, men antingen är de inte på humör, eller får jag inte rätt på fokus. Nåväl.
 
 
Chris har börjar jobba på Umai nu, och jag har haft en hel del dagar och kvällar själv med barnen. Det har gått bra, men varit tufft när båda barnen gråter och behöver mig. De absolut svåraste situationerna för mig är matlagning och av- och påklädning i samband med utgång. Mamma har hjälpt mig ibland med att komma över. Ett par gångfer har vi gått på promenad runt sjön. Det är viktigt för mig att barnen kommer ut, men är lite svår motiverad till att ta ut dem själv.
 
 
Noah har börjat hantera hela storebrorsrollen väldigt väl. Han är så snäll mot Leo, pussar och kramar honom när han är ledsen och försöker ge honom nappen.
 
Han har dock sovit oroligt på senaste och därför har Chris varit väldigt trött. I fredags gick vi ut klockan 8 på morgonen och "sågade" i trädgården för att låta Chris sova lite längre. Jag har ju tur och har en liten bebis som knappt vaknar mer än 2 gånger varje natt.
 
Nu är vi dock alla lite förkylda, och Leo har svårt att amma då hans näsa är täppt. Jag ger honom koksaltlösning och bröstmjölk i näsan och det hjälper lite, men inte helt. Det är synd om honom, stackarn.
 
Imorgon är Noah på förskolan igen, kanske kan jag hinna fixa och pyssla lite här hemma då. Vi får se!