Att vara ute

Nu när Noah enbart är på förskolan 15 timmar i veckan gäller det verkligen att se till att han ändå får vara ute och leka. Inte alltid så lätt att motivera sig till att knöka på vinterkläder på Noah, mig själv och knö in bebisen i bärselen. Ska vi på tupplurspromenad (som jag kallar det när syftet är att få barnen att sova och mamman att motionera ;)) så lägger jag gärna Leo i vagnen. Men är syftet att rasta två-åringen är det helt klart lättare att bära bebisen.
 
Jag försöker få in åtminstone en utevistelse om dagen, men när det ösregnar som det gjorde igår är det svårare. Försöker ha våra dagar enligt en viss rutin nu, mest för att underlätta för alla parter. Så att dagarna följer en viss rytm liksom. Det blir absolut bäst för Noah när han vet vad som väntar. Snart är Leo stor nog att kunna följa rytmen lite bättre också. Just nu blir det lite sisådär eftersom det helt beror på om han har en dålig dag eller en bättre dag. Vissa dagar bara sover han, andra behöver han min uppmärksamhet mycket mer.
 
Men jag jobbar på det!