Vecka 25

 
Jag har inte skrivit så mycketom den här graviditeten men det har helt enkelt inte funnits så mycket ork. Ska försöka uppdatera lite mer frekvent nu, för det är ju synd att inte skriva ner lite tankar om hur jag mår och känner!
 

Vilken vecka är jag i nu: 25

Vilken trimester: Andra

Hur stor är babyn?: Cirka 30 cm från huvud till tå.

Cravings: Denna vecka har jag varit ganska sugen på choklad! Klippte i mig ca 100 gram igår haha.

Mat jag ej vill ha: Ingen särskild 

Kön på babyn: Det verkar bli en liten kille till!

Fosterrörelser: Ja, en hel del, framförallt på kvällarna. Nu kan jag även känna bebisen utifrån.

Andra gravidtecken: En hel del sammandragningar. Särskilt om jag är kissnödig.

Klädfavoriter: Samma som förra graviditeten när magen började bli större - luftiga och lätta kläder. Gillar mina fladderbyxor mest.

Sömn/drömmar: Nu när Noah inte ammar längre så sover han hela nätter. Sååå skönt att få sova ut! Jag blir lätt varm, men vi har en fläkt som vi kan ha på i sovrummet så jag klarar mig bra. Drömmer inte mer än normalt för tillfället.

Favorite moment of the week: Att det har varit så vackert väder, har kunnat vara ute mycket, haft långhelg och grillat, ätit glass, träffat vänner. Och att jag har köpt en massa tygblöjor!

Jag längtar till: Semestern då jag ska ta fram alla babykläder och tvätta och sortera. Göra i ordning för bebisen!

Övrigt: Energinivån är väldigt låg den här graviditeten. De dagar jag har energi går åt att fixa hemma, leka med Noah och vara en rolig mamma för en gångs skull. Jag har dåligt samvete över att jag har fått ett sådant humör, kort stubin och låg toleransnivå. Det kan vara svårt att balansera vila, jobb, företag, hushåll, partnerskap och föräldraksap på en lagom nivå utan att tappa lågan. Jag skulle verkligen behöva träna mer men när dagen är slut orkar jag oftast inget mer än att titta på tv en stund. 

Men nu börjar jag verkligen längta efter lillplutten! Bebisgos och att pussa på de där små små fötterna. Jag vet ju lite mer vad som väntar denna gång!