min graviditet, min vardag och sånt som händer 28 veckor, gravid, vecka 28

Vecka 28

Vilken vecka är jag i nu: 28

Vilken trimester: Tredje

Hur stor är babyn?: Cirka 39 cm från huvud till tå, och väger ca ett kilo.

Cravings: Inget särskilt de senaste veckorna, bara allmänt sötsug.

Mat jag ej vill ha: Ingen särskild 

Fosterrörelser: Ja, massor. En aktiv liten krabat! Tar spjärn och trycker ut armar och ben hit och dit. Det pågår en brottningsmatch där inne mest hela tiden.

Andra gravidtecken: Fortsatt många sammandragningar. Fogarna börjar kännas nu också.

Klädfavoriter: Urgh, helst inget alls. Är obekväm i det mesta.

Sömn/drömmar: Fortsätter sova ganska gott. Har dock lite ont i kroppen nu.

Favorite moment of the week: Att vi har köpt en ny bil!

Jag längtar till: Semestern!

Övrigt: "Energinivån är väldigt låg den här graviditeten. De dagar jag har energi går åt att fixa hemma, leka med Noah och vara en rolig mamma för en gångs skull. Jag har dåligt samvete över att jag har fått ett sådant humör, kort stubin och låg toleransnivå. Det kan vara svårt att balansera vila, jobb, företag, hushåll, partnerskap och föräldraksap på en lagom nivå utan att tappa lågan. Jag skulle verkligen behöva träna mer men när dagen är slut orkar jag oftast inget mer än att titta på tv en stund. " Låter detta stå kvar då det i princip fortfarande är likadant sedan vecka 25. Så trött och grinig. Stressad. Usch.