Regnig torsdag

Är det redan torsdag?...igen? Med alla klämdagar och lediga dagar + sjukdomar vi haft på senaste har veckorna bokstavligen flugit förbi. Kan inte fatta att det snart är sommarlov och midsommar. Lärarna på jobbet sätter betyg imorgon och barnen slutar skolan nästa vecka. Knäppt!
 
Idag bara regnar det, samma som igår. Men veckorna innan har faktiskt varit otroligt varma och sköna och vi har i alla fall fått njuta av en hel del sommarväder. Nu kommer det klassiska junivädret med regn och rusk, inget ovanligt direkt. 
 
Bebisen i magen sparkar loss som en galning. Vecka 26 nu och det känns att den lille börjar bli starkare för det är definitvt kraft i de små kickarna! Min diastas hann inte riktigt läka ihop efter Noah, så nu kan jag känna bebisen väldigt tydligt om jag trycker med handen mot magen. En liten arm eller ben här, en liten fot där. Jag har fortfarande lite problem med att jag blir så himla mätt när jag äter. Känns som om hela jag ska explodera, inte alls skönt. Har svårt att lära mig äta mindre och oftare då jag är en vanemänniska. 
 
Noah är inne i en ganska mysig period. Så länge han får gosa och leka är han typ superglad och väldigt lätt att ha att göra med. Älskade unge. Jag är lite orolig över hur det kommer bli med en liten bebis och en två-åring. Ställer in mig på en tuff period, och är förberedd på det. Blir det enklare än jag tror är det ju en bonus, men jag förväntar mig en tid av mycket gråt och ängslan från den blivande storebrorn. 
 
Nä, ikväll ska vi äta pizza och busa. Imorgon är det fredag och jag är ledig med Noah. Vi ska till stan på dagen, och på kvällen ska grannarna komma på middag, så en städning behövs också. Tur att jag typ gillar att städa.