Förkyld

Hej! Här är det förkylningstider minsann, alla här hemma är hostiga, snoriga och dåsiga. Men ingen feber så vi kämpar på som vanligt. Jag har känt mig lite låg och nedstämd på senaste. Har haft en period med dålig sömn, jag är trött på vintern och en 18-månaders med stark vilja att göra just precis alltig själv. Längtar starkt efter sol och värme nu. Jaja, tiden går ju så fort så innan jag vet ordet av är det vår och sommar. "Dont wish your life away" sade Chris häromdagen, och det är ju sant. Men mörkret får gärna skynda undan, så att man åtminstone hinner gå en promenad på eftermiddagen efter jobbet. Jag gillar inte att gå ut i mörkret, särskilt med tanke på antalet vildsvin (och varg!) vi har haft i området denna vinter.
 
Ska försöka bli bättre på att komma utomhus på helgerna. Det är ju egentligen bara att se till att klä sig ordentligt så fryser man inte. Mitt mål under året är att vara utomhus mer. Man mår bra då. 
 
Men tills ljuset kommer får man gott stanna inne och pyssla istället! Gjorde klart så mycket jag kunde med bokföringen från 2016 igår, och det var skönt. Så nu ska jag bara packa ihop allt och lämna till redovisningskonsulten imorgon. Detta med bokföringen är mitt andra mål. Att INTE komma efter, eller prokrastinera att bokföra. Det ska göras på schema och skötas, så att det inte blir massa onödigt att ta hand om i slutet av året.
 
Snart är det februari...ja tiden går fort som sagt!