10 januari

Tjena hallå
Då var man 30 år fyllda och har sagt hejdå till 20-klubben. Hej 30-klubben! Vaknade på min födelsedag och tänkte: "det är bara 10 år kvar tills jag är 40..." Av någon anledning känns 40 liksom...väldigt sådär vuxet. 
 
Men ingen kris ännu i alla fall! Man blir inte äldre än man känner sig.
 
Nu är det dock slut på festligheterna på ett tag, och det typ ändlösa intaget av sötsaker och gottis ska nu begränsas till det sedvanliga lördagsgodiset. Mest för att jag mår bäst då.
 
Några nyårslöften har jag dock inte. Varför ska man öka på sin redan rätt fyllda kalender och sätta krav på sig själv som man ändå inte kan uppfylla. Jag gör det jag vill. Jag gör mer av sånt jag gillar och mindre av sånt jag inte gillar. Jag lyssnar på mina behov och vad min kropp vill ha och kör på utefter det.
 
2017 ska bli riktigt nice.