vardagsdimman

Just nu ser mina vardagar ut såhär:
-Vakna 6.45
-Försöka klä mig själv, klä liten, sminka mig, äta något, packa lunch, packa Noahs förskoleväska. Klä på ytterkläder på oss båda och komma iväg vid 7.15. Ja det går bra oftast. Men ibland är det under konstant gråt.
- Lämna på förskolan, oftast inga problem.
-Jobba
- Komma hem till trött man och trött son som bara gråter och skriker för han är hungrig och trött, men maten måste lagas och sonen vill vara med men kan såklart inte göra allt han vill (typ använda vassa knivar, stå vid spisen etc). Så han får leka med vattnet. När maten är klar blir han arg för att vattenleken är slut. Det spelar inte någon roll heller vem som lagar mat för man kan inte distrahera honom från detta, han ska bara vara med!
- När vi ska äta är sonen mest arg. Vill sitta i mitt knä och leka med min mat (inte sin egen helst).
- Sen är han bara arg och ledsen. Allt är fel. Han vill bara se på TV - det går emot vad jag tror på. TVn är absolut inte förbjuden men det får inte bli det ENDA man vill göra.
- Dags att sova, sonen somnar antingen supersnabbt eller tar typ 1,5 timme på sig.
 
Rinse, repeat.
 
Mvh Trött mamma