Denna vecka

Denna bild är från förra fredagen när vi var på öppna förskolan. Leo och hans kompis Cornelia som jag berättade om i förra inlägget. Det är min barndomskompis dotter som föddes samma dag som Leo.
 
Denna veckan fick Noah sitt lekrum då Abby flyttade ut. Eller ja, han fick det förra veckan egentligen men han har börjat använda det mer nu. Skönt för oss också att inte ha leksakerna spridda överallt och lättare för Noah att hitta sina leksaker.
Och snön kom! Noah tyckte det var mycket spännande och kikade ut genom fönstret hela förmiddagen.
 
Senare gick vi ut och lekte i snön och det snöade fortfarande!
 
 
 
Senare den eftermiddagen hade jag två däckade barn i soffan som vilade upp sig inför julkalas hos Suzy och Henrik. Det var supermysigt och Noah tyckte det var roligt också även om han är enda barnet i sin ålder i den vänskapsgruppen. Leo har/kommer ha lite fler vänner där i samma ålder :)
 
Dagen efter var vi ute i snön igen. Det är mycket roligare att gå ut på vintern när det är snö!
 
Och jag fick en söt bild på mig och Leo. Det händer inte så ofta att jag hamnar på bild med barnen. JAg är ju oftst bakom kameran, tyvärr.
 
Julgranen kom upp och med den är julen på topp! Noah älskar granen och tittar på den varje dag. Han är speciellt fascinerad av stjärnan i toppen. Igår lyckades jag få några enstaka bilder på barnen, men de blev lite ut fokus och att få storebror att vilja posera tillsammans med lillebror är ju ett projekt i sig. Nya försök i dagarna här!
 
Igår var jag på jullunch med mina kollegor och då var Noah med sin mormor. Sedan åkte jag dit också och hängde där ett par timmar. Idag har jag varit på långpromenad med pojkarna och åkt pulka med Noah i snön. I eftermiddag åkte vi till James och Helene och åt middag och barnen lekte. Båda pojkarna somnade sött när vi kom hem :)