Christmas time

Jag har så galet mycket julkänslor i år! En härlig känsla, dock är den stora skillnaden från när man var barn att tiden går så himla mycket fortare så man hinner ju inte njuta lika länge.
 
På mörka morgnar och kvällar tänder vi ljusen och stjärnorna och ljustakarna. En skrynklig duk och en krukväxt som behöver planteras om skapar stämning tillsammans med små tygtomtar.
 
 Julpyjamaserna är på!
 
Och vi julbakar! Förra helgen gjorde vi lussekatter och idag blev det en god mjuk pepparkaka. Noah tycker detär så roligt att baka och älskar att få ansvaret att hålla i elvispen. Han börjar bli så stor nu och kan så mycket, min lilla plutt. Nästa vecka ska vi nog baka julgodis! Smaskigt med dadlar, fikon, choklad och nötsmör.
 
På söndag ska vi ha julmiddag med vänner och det ska bli supermysigt! Det är en tradition vi har haft i några år nu. Vi lagar julmat, spelar julklappsspelet och har det trevligt.
 
Annars då? Idag har vi varit på öppna förskolan under förmiddagen tillsammans med några kompisar från Noahs och min mammagrupp. Roligt att en av mammorna är en barndomsvän till mig och hennes son är bara 6 veckor äldre än Noah, och hennes dotter föddes exakt samma dag som Leo. Oddsen liksom?
 
Sedan på kvällen kom James, Helene och Julia hit. Vi lagade mat och barnen lekte och sprang runt så de blev helt svettiga. Behöver jag säga att Noah somnade på mindre än 10 minuter idag? ;)