Blandat sedan senast

Lekstunder med Noah händer mer sällan nu såklart. Det känns tråkigt för mig för jag VILL finnas där och leka med honom. Samtidigt VILL jag finnas för Leo och när han sitter i bärselen får jag visserligen händerna fria, men jag blir rörelsehindrad ändå för jag kan ju inte riktigt luta mig framåt eller bakåt utan behöver hålla kroppen upprätt. Det gör det svårt att vara med och leka, samt ger mig ganska ont i ryggen :(
 
Men en rolig sak är att jag och några kompisar har börjat laga mat för varandra igen. Vi ses cirka en gång i veckan och lagar mat och turas om att vara värd. Det är så mysigt att få ses lite oftare och göra fint och bjuda sina vänner på mat. Jag bjöd på fransk köttgryta när det var min tur!
 
En morgon kunde jag sitta ner SJÄLV i soffan i cirka fem minuter med mitt kaffe när Noah var på förskolan och Leo sov...
Men ganska snart byttes kaffekoppen mot en bebis ;)
 
En bebis vars problem med magen och huden äntligen började bli bättre. Eksemet gick tillbaka och magen skötte sig hyffsat bra med lite knorr på kvällen bara. Tyvärr har det blivit jättedåligt igen eftersom min kompis i all välmening lagade en cheesecake med sojagrädde istället för färskost. Jag tänkte att "jag kan ju prova soja i alla fall" för att se om det verkligen var soja också, och inte bara mjölk. Men dagen efter blommade det upp lite grann. Då var vi bjudna hos en annan vän som bjöd på koreanskt, och det visar ju sig att den chilisåsen innehåller soja den med. I onsdags hade Leo stora eksem igen, slemmigt bajs, kräktes och hade sjukt ont i magen. Eksemen sitter kvar och ser hemska ut och han har fortfarande magkramper, stackarn. Håller tummarna att de lugnar sig snart, men tydligen kan det ta en till två veckor innan det släpper igen... =(
 
I övrigt har vi hunnit gå på fler öppna förskolor. Tänk att jag aldrig gjort det innan med Noah? Det är ju fantastiskt bra att kunna gå någonstans där han kan leka och springa tillsammans med andra barn, samtidigt som jag finns med. Jag har även gått på restaurang och ätit rotsaksbiffar med sparris och tomatsås. Och idag bakade jag och Noah lussebullar utan mjölk och smör! De blev supergoda och mjuka!
Imorgon är det första advent! Jag känner mig faktiskt julig och ser fram emot julmys! Har ni fått julkänslor än?