min vardag och sånt som händer funderingar, självutveckling, tankar

Lite tankar

 
Återigen har vi åkt på en förkylning. De kommer säkert att rulla på under de närmsta månaderna. Det blir så när minstingen i familjen träffar massor av barn på förskolan. Vi börjar sakta friskna till nu dock. Veckan har varit varm och jag har längtat efter att vara ute, men samtidigt känt mig lite begränsad. Morgonarna har varit underbart vackra med strålningsdimma och sjörök. Jag hoppas på att fredagen också bjuder på en vacker morgon, för jag planerar att gå upp tidigt även då och fotografera lite vid sjön. 
 
Annat som jag tänker på mycket just nu:
- Att återuppta yogan. Detta känns som ett återkommande tema. Jag börjar, och sedan slutar jag - trots att jag vet att jag mår så mycket bättre. Idag gjorde jag denna lilla sekvensen. 
- Funderar på att tapetsera om vårt sovrum och göra klart garderoben som ännu är "nästan klar". Lite piff i sovrummet helt enkelt.
- Längtar som sagt efter att vara ute mer. Vill vandra, laga mat över öppen eld, andas in skogsluft.
- Jag funderar över vad som är viktigt för mig just nu egentligen. Vad måste jag göra och vad kan jag skala bort? Vad vill jag verkligen utveckla och vad kan jag strunta i? Svåra frågor egentligen, särskilt när en som jag tappat bort sig själv lite mitt i allt som livet ger. Att vara mamma är såklart min största prioritet just nu, men jag vill ju ändå vara mer än bara mamma. Däremot kan jag inte göra allt som jag hade önskat. Det finns bara 24 timmar på dygnet och av dem sover man 8 timmar och arbetar 8,5 timme (plus körtid på ca 45 minuter per dag). Så det gäller att vara selektiv....