Flyga med barn

Det här med bloggandet har verkligen inte blivit min grej längre. Jag tänker på att skriva nästan varje dag, men så har jag inga bilder och då blir det inget inlägg.
 
Imorgon flyger jag och Noah till England för att hälsa på farmor och farfar. Ska bli mysigt. Jag hoppas att flygresan går bra, det är första gången jag flyger ensam med Noah.
 
Jag har surfat runt lite för att hitta tips på hur man kan göra en resa så smidig som möjligt när man har en ettåring med sig.
 
Några tips jag kommer ta till mig är:
  • Låt barnet springa av sig på flygplatsen. Vår gate brukar vara långt bort, så jag planerar att gå dit ganska tidigt och låta honom rusa runt. Det är en stor och öppen yta och det blir ett bra ställe att springa runt utan att kunna springa vilse från mig.
  • Snacks. Jag kommer att packa diverse olika snacks, och en nappflaska. Små kex, klämmisar, frukt- och nötbollar.
  • Böcker, ett par leksaksbilar, handdocka, piprensare och en tom kryddburk (för lite finmotorik som han gärna tränar på nu). Ska inhandla en klistermärkesbok också.
  • Bärselen kommer självklart med. Den är en livräddare i situationer när man bara måste ta sig från en punkt till en annan och barnet är mindre medvilligt. Dessutom utgör det en trygg och lugn plats och det kan vara skönt för barnet att få vila nära mamma när det är mycket som händer runt omkring.
  • Jag har ine bestämt mig med Ipad ännu. Noah är just nu väldigt besatt av mobiltelefoner och får därför inte titta alls för tillfället. Han kan inte hantera det (vilket är förståeligt när han är så liten) och blir väldigt upprörd när han inte får titta/spela längre. Just nu får han bara se på TV lite på morgonen och lite på kvällen (ca 30-45 min). Tänker därför att det vore kontraproduktivt att använda sig av Ipaden under resan.
  • Extrakläder. Det är klokt att ha minst ett ombyte i handbagaget, både för mig och för Noah. 
Några andra tips?