My time

Nu har det gått snart en vecka sedan jag tog bort facebook, instagram och tumblr från min telefon. Har saknat det ibland. I alla fall instagram. Facebook mest för att jag blivit beroende av det för att minnas födelsedagar, så därför missade jag ett par i veckan. Ops :( 
 
Den största skillnaden har väl varit att jag ger Noah mer tid. Jag trodde att jag inte kollade så mycket på telefonen när han var närvarande, men jag gjorde det mer än jag gör nu. 
 
Sommaren har kommit tillbaka och vi har varit ute i trädgården. Dragit ogräs och så. Vi har varit sociala och träffat vänner mest hela veckan, hunnit träffa min mamma och min pappa, har hunnit äta glass på Riccardos, och hunnit grilla. Dagarna tickar på och det känns ibland knappt som att man hinner vakna på morgonen innan det är kväll igen. När en stor del av dagen fylls av mata, söva, städa, diska, leka, byta blöja på repeat så är det otroligt hur snabbt timmarna kan gå förbi utan att man känner att man gjort något alls.
 
Därför är det ju såklart extra viktigt att man lägger sitt fokus på leken och möjligheten till att känna, vara nära och skapa relation. denna dagens fina "moment" var ute på Riccardos, när vi promenerade i skogen, och det kändes fint. En glad känsla spred sig hos mig när vi tillsammans gick där på stigen och njöt av grönskan och solen. Sedan i bilen på väg hem lekte Noah och Chris med varandra och Noah skrattade högt vilket också gjorde mig glad. 
 
Ny vecka imorgon igen alltså. Jodå, bring it on.