Måndagstankar 9 maj 2016

  • Noah har varit krasslig i helgen igen. Han hade feber igår och mådde verkligen inte bra. Var sååå ledsen, jobbigt att se honom så. Han mår lite bättre idag dock. Väldigt snorig och hostig, men febern verkar ha gått ner och han orkar leka i alla fall.
  • Jag ser mig omkring i hemmet och ser bara allt som behöver göras. Fast egentligen är det ju inte så farligt. "lower your standards" är något jag får säga mig själv flera gånger om dagen. Har så himla lätt för att stressa upp mig och vara så j*vla duktig. Det viktiga är ju att vi har mat att äta, rena kläder och tallrikar/glas/bestick att äta på. 
  • Alltså kan vi bara säga något om vädret också! Helt förbaskat underbart! Strålande sol och högsommarvärme! Ska snart bege mig ut och spendera en stor del av dagen utomhus! 
  • Vi har nu beställt ett stort lass med pellets. Fyra pallar. Det borde räcka tills i vinter. Vi har räknat ut att vi behöver cirka 8-9 pallar om året. Så imorgon blir det träning i form av säckbärande!
  • Vi åt en fantastiskt god nässelpaj hos grannen i lördags och jag tänker nu att jag MÅSTE plocka lite nässlor att förvälla och ha i frysen, för jag vill ta tillvara på detta gratis och underbara som naturen har att erbjuda.