Ett år!

 
Igår fyllde knodden 1 år. Alltså, ett helt år har han funnits utanför min mage nu. Helt galet. Det är nog det märkligaste året i mitt liv. Fullt av känslor, massor av kärlek som jag inte ens trodde var möjligt, dagar som varit fyllda av samma aktiviteter, dag efter dag. Att få följa hans resa från att ha varit en liten hjälplös nyfödd till att kunna gå, peka, vinka, klappa händerna, prata (titta! Dä!), plocka upp grejer mellan pekfinger och tumme....ja allt det där som barn lär sig sitt första år...Tiden har gått långsamt och otroligt fort på en och samma gång. 2 månader sedan känns som en evighet sedan, men ändå känns det som att man knappt hunnit fatta att han redan är ett barn och inte en bebis längre.
 
Emmylou, Jerry och barnen var här och firade lilleman igår på hans födelsedag. Han fick en fin marrackas och en tamburin som han gillade så mycket! Han blir så glad av att skapa ljud, så jag önskade honom instrument faktiskt. Många föräldrar vill inte ha det till sina barn, men jag tror det är bra för utvecklingen att få skapa ljud med olika instrument. Av mig och Chris fick han en aktivitetslåda, en dragleksak, en sorteringsbräda och en bok + lite trädgårdsredskap i barnstorlek. Nu under morgonen har jag plockat bort lite utav hans gamla leksaker som han ändå börjar bli lite stor för. 
 
Imorgon håller vi storkalas - så nu måste jag baka lite så att det finns tillräckligt med fika till alla!