min vardag och sånt som händer, noah 6-12 månader 7 månader, baby, baby boy, noah

7 månader idag sön 28 februari 2016

Idag vaknade min lilla tok med lite feber och rinnande näsa. Han fyller också 7 månader så tänkte berätta lite om vad han kan nu och vad som är hans grej för tillfället.
 
  • Nu märks det tydligt att han förstår att språket betyder något. Han har börjat att ha "riktiga" konversationer. Han säger "AH!" och så svarar jag "Jaa.." och så säger han - "Ahja" osv osv. Riktigt roligt! Oftast i samband med pottningen då jag håller honom över handfatet så vi ser varandra i spegeln. 
  • Han börjar bli mycket mer intresserad av att röra sig. Han är fortfarande lite osäker och...lat? Men han visar tecken på att börja vilja ta sig framåt. Han står i alla fall fortfarande mer än gärna och håller sig mot antingen oss eller sitt lekgym.
  • Numera vill han helst inte sova i sin egen säng. Det är jämte mig, tätt tätt som gäller. Tack och lov sover han i alla fall i sin säng mellan 18.30-23.00. Ibland fram till två-tre på natten. Men hellre en bebis som sover gott jämte mig än en bebis som gnäller ch gnyr för att han inte får sova där han vill.
  • Han pratar med och uppskattar sina leksaker på ett annat sätt nu. Skrattar när man leker med honom och idag skrattade han åt katten! Det var första gången han skrattade åt något som inte jag eller någon annan gjorde för att "busa". 
  • Just nu gillar han att leka tandläkare och högst uppsatt näspetare. På andra såklart.
  • Magen funkar som den ska nu - och tack vare pottningen har vi bara haft en enda bajsblöja på över en månad.
  • Han vaknar ofta runt 5 på morgonen. Bara att gå upp och göra dag. För att däcka i soffan innan 22.00. 
Och bärselen är fortfarande en favorit...